الخميس، 24 سبتمبر 2009

تــــاج مــن هــبــــه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

النهارده أنا جاي أجاوب تاج مررته ليا المدونه الرائعه هبه سيد صاحبة مدونة my life...my road to allah

ورغم إني حاسس إن التاج خاص شويه..أو بعنى أدق كان موجه ليها هي تحديدا..لكن هي قالتلي جاوب وخلاص..فهاجاوب وخلاص!!

1.هو إنت ليه مستفز؟!!

والله أنا لا مستفز ولا حاجه..بالعكس..أنا مسالم جدا لدرجة إن فيه ناس فاكره إني عمري ما بتضايق من حد ولا بزعق لحد ولا بانتقد حد نقد لاذع أو بطريقه تضايقه..لكن في الواقع أنا مبحبش أستفز حد مهما عمل..ولما بانتقد حد أو كده بيبقى بالحسنى علشان يرضى يسمعني ويعرف يستفيد من كلامي..

بالنسبه بأى لتصرفاتي عموما فهي مش مستفزه لأي حد خالص باستثناء بعض أصحابي اللي عاوزني أبقى مستفز!!!

2.بتضحك رغم إن ملامحك تدل على شخصيه قويه؟؟

باضحك آه..لكن ملامحي لا تدل بتاتا على شخصيه قويه..

3.إرتبط كام مره؟؟

جايز متصدقوش لو قلت ولا مره..

لكن هي دي الحقيقه

أصل أنا تقريبا كده مش فاضي أرتبط بحد

ومش عاوز أرتبط بحد أظلمه معايا

مستني بس الوقت المناسب

4.إيه اللي عجبك فيه؟؟

مقلنا مارتبطناش بحد

لكن من ناحية الإعجاب كان فيه إعجاب

كانت شخصيه على مستوى عالي جدا من الدين والخلق والثقافه

5.رتب أصحابك حسب المرتبه؟؟

كلهم ولادي..قصدي كلهم صحابي

هو طبعا بيبقى فيه ناس أقرب من ناس لكن مش هاقول طبعا :)

لكن أنا ممكن أقسم أصحابي بطريقه تانيه :

*اللي اتولدت لقيتهم صحابي ولسه معايا لغاية النهارده : أحمد عثمان - خالد - سامح - عمرو

*اللي عرفتهم في الكليه : محمد عبد الكريم - مدحت

*ناس عرفتهم من فتره قصيره جدا ورغم كده بقينا أصحاب : الجوهري طبعا - محمد السيد - لؤي

*فيه ناس بأى كان نفسي نبقى اصحاب لكن الظروف مسمحتش إننا نقرب من بعض ودول كتير أوي

وبجد كل الناس دي غاليين عليا جدا

6.نفسك تبقى إيه بالمستقبل؟؟

دكــــــــتور..

واحد في طب هيبقى إيه يعني

لكن أنا نفسي أبقى دكتور زي والدي الله يرحمه

7.أكتر المدونات اللي بتعجبك؟؟

كتير جدا

هتلاقوا لينكاتهم في السايد بار

8.الشغل أفضل أم البيت؟؟

أنا هاتجوز وأقعد في البيت

إيه السؤال ده

طبعا الشغل

والا يعني هابقى أسيب مراتي تصرف عليا

9.بتحب حد؟؟

بحب كل الناس :)

لكن حب غرام يعني..حاليا لأ

10.إيه رأيك في والدك؟؟

والدي - الله يرحمه - كان إنسان رائع بكل المقاييس

كان ناجح في عمله جدا

دكتور شاطر بجد

كان خيّر إلى أبعد الحدود

وكل الناس اللي عرفته حبته واحترمته

كان حنين جدا

أنا كنت كاتب بوست عنه قبل وفاته بفتره بسيطه

هتلاقوه هنا

"هذا أبي"

11.إيه رأيك في نفسك؟؟

مش عارف والله

مهو يا ريت الواحد كان يقدر يقيم نفسه

بيتهيألي كنا هنبقى أحسن من كده بكتير

أنا هاسيب الجوهري يقول رأيه فيا




يلا سلام


1 هاه..إيه رأيك؟:

برافو عليك ..انا بحسبك نفضت ومش جاوبته

:D:D:D
 

إرسال تعليق